Dag 4: Veddö-Malmön

In Blå Bandet 2015 by Admin@uasyd

Distans: 39,4km
Paddeltid: 8 h 12 min
Total distans: 102,7 km
Dagssnitt: 25,6 km/dag
Vind: 3-5 m/s S
Paddelväg: Klicka här.

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Mycket som hänt och många intryck har jag fått. Det började med att jag gick och la mig i min sovsäck igår. Vaknade till av att ljudet från havet var väldigt nära. Jag var tvungen att kliva ur sovsäcken och titta ut från mitt tält. Jo men visst, jag hade gjort mig en vattensäng. När jag slog upp tältet har jag placerat det lite för nära vattenkanten och när tidvattnet gick upp så blev det inte så bra för min del. Snabbt som bara den blev det till att komma ur sovsäcken och klä på mig i mörket. Väl ur tältet fick jag flytta alla saker som var utanför tältet, lossa tältet och flytta tältet till ett lämpligt ställe. Sen fick jag även dra upp kajaken och ankra den vid ett träd. Jag ville absolut inte gå upp en gång till under natten. När tältet satt fast i marken kunde jag gå och lägga mig igen.

Dagen efter började bättre. Det var fint väder på väg in. Klockan 10:00 började jag min paddling för dagen. Jag paddlade in om Hamburgsund. Det var verkligen en idyll. Tog en liten paus och käkade några mackor. Under tiden jag åt försökte jag multitaska genom att läsa karta samtidigt. Det gick så där. Tappade en karta och fick lära mig att mina kartor flyter inte. Nu mer ligger den kartan på botten vid Hamburgsunds kaj.

Paddlingen har varit väldigt varierad idag med allt från slät fint vatten till vågor. Passagen på bilderna under paddlade jag och det var lite obehagligt. Dessa passager kommer alltid när man är trött och inte ätit på ett tag. Slår aldrig fel.

Nu ska jag laga lite mat och sen sova. Imorgon ska det också bli fint väder. För se om jag tar mig till Lysekil och kan få en pizza i magen. Om dom släpper in mig så som jag luktar.

Sov så gott och så hörs vi imorgon. Rickard